Tuesday, May 12, 2009

New York Philharmonic



Szombaton végre elmentem a Lincoln Center-be és megnéztem a new york-i filharmónikusokat. Az 50 éves Lincoln Center (vicces, hogy az amerikaiaknak ez egy régi intézmény) több szempontból is fontos helyszín. 1. Itt található a Metropolitan Opera, a New York City Ballet és a New York Philharmonic Orchestra. 2. A 2010-es New York Fashion Week-et már itt fogják tartani (viszlát Bryant Park). 
A klasszikus zenei koncertek nem állnak távol tőlem (bármilyen furcsa is) hiszen, a családomnak bérlete van a Zeneakadémiára. Kiváncsi voltam, hogy van-e különbség egy budapesti, illetve egy new york-i komolyzenei élmény között. Az Avery Fisher Hall-tól nem voltam elájulva (azért az Empire Hotel rooftop bárjából jól néz ki), és a közönség sem volt sokkal elegánsabb, mint otthon. A koncert első felét pedig nagyon nehezen vészeltem át mert, nem tetszett Peter Lieberson darabja, viszont a Alan Gilbert vezényletével Mahler 1. szimfóniája kárpótolt mindenért. Hallottam már pár darabot, de olyan előadáson még nem voltam ahol 10 percig tartott a "standing ovation". Thanx NYC! Megint nem csalódtam. 


No comments:

Post a Comment